17 Aralık 2014 Çarşamba

Limonlu Kek

Küçükle dün ayrıca tartıştık. Kardeşinin bizi biliyor oluşu ve bu konuda kardeşinin yaklaşımına ters baktığımı gözlerinin içine soka soka anlattım. Bilebilir normal bişeydir. Diyip ortadan çıkmak istiyorum aslında ama bilipte daha sanki bana itiraf ettiriyormuş gibi ve sanki onun yanında bişey yapmak zorundaymışız gibi hissettirmekten başka bi boka yaramıyor kardeşi. Hayır kırıcam ağzını burnunu sonra ben kötü olucam.


Küçükten çok ondan neden bahsediyosam ben de. Neyse konumuz "Ben bugün kek yaptım, hem de limonlu" ana temalı yazıma başlayayım.

Çok önceleri kek yapmayı bilirdim. Unutmuşum. Hemen acil servis gibi imdadıma yetişen Özleme yazdım. O da Ankara yollarında bana kek tarifini verdi. 

- 3 adet yumurta
- 1 su bardağı şeker
- 1 su bardağı süt
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 2,5 su bardağı un
- 1 adet limon

Hazırlanışı

Yumurta ve şekeri derin bir kaba koyup iyice çırpıyoruz. Derin olması ayrıca önemli çünkü bütün kek hamurunu o kabın içinde yapacağız. Yumurta ve şeker birbiriyle iyice bütünleşince üstüne bir limonun kabuğunu rendeleyip , limonun suyunu da ilave ediyoruz. Hemen ardından süt, sıvı yağ ve vanilyayı da ekleyip iyice birbirleriyle bütünleştiriyoruz. En son un ve kabartma tozunu da ekleyip kulak memesi kıvamında hamurumuzu hazırlıyoruz. Ben hamura fazla un koymuşum o yüzden yarım bardak daha süt ekledim. 

Hazırlamış olduğumuz karşımı önceden yağlanmış kek kalımıza dökerek 170 derece fırında 45 dakika pişiriyoruz. 

Sonra istersen pudra şekeri döküp süsleyedebilirsin.

Tarif bu kadar. 

Şimdi Küçükü kaldırmanın zamanı. Bakalım beğenecek mi.

Bu da Kekimin resmi. Haydi afiyet olsun.




2 yorum: